Po pierwszym uruchomieniu programu główne okno wyświetli się bez żadnych danych. W celu wczytania pliku GML należy założyć nowy projekt (menu Plik→Nowy). Projekt jest pojedynczym plikiem na dysku w którym przechowywane są wszystkie dane zaczytane z plików GML. Do projektu można wczytać jeden lub więcej plików GML. Służy do tego opcja Plik→Importuj GML. W wersji demo programu część danych jest zastępowana słowem "demo".
Główne okno (Mapa, dane) programu wygląda następująco (układ okien można modyfikować w zależności od swoich preferencji):
W głównym oknie programu dostępne są następujące informacje:
1. Działki- okno zawiera listę identyfikatorów działek.
2. Mapa- reprezentacja graficzna obiektów
3. Dane- informacje z bazy opisowej
4. Powiązania- linki wiążące aktualnie wybrany obiekt z innymi obiektami bazy
5. Wypis- informacja z rejestru gruntów dotycząca wybranej działki
6. Osoby- lista osób zaimportowanych z pliku GML
7. Budynki i lokale- lista budynków i lokali pozyskanych z pliku GML
Obsługa konta:
2. Płatności