Po pierwszym uruchomieniu programu główne okno wyświetli się bez żadnych danych. W celu wczytania pliku GML należy założyć nowy projekt (menu Plik→Nowy). Projekt jest pojedynczym plikiem na dysku w którym przechowywane są wszystkie dane zaczytane z plików GML. Do projektu można wczytać jeden lub więcej plików GML. Służy do tego opcja Plik→Importuj GML. W wersji demo programu część danych jest zastępowana słowem "demo".

Główne okno (Mapa, dane) programu wygląda następująco (układ okien można modyfikować w zależności od swoich preferencji):

W głównym oknie programu dostępne są następujące informacje:

1. Działki- okno zawiera listę identyfikatorów działek.

2. Mapa- reprezentacja graficzna obiektów

3. Dane- informacje z bazy opisowej

4. Powiązania- linki wiążące aktualnie wybrany obiekt z innymi obiektami bazy

5. Wypis- informacja z rejestru gruntów dotycząca wybranej działki

6. Osoby- lista osób zaimportowanych z pliku GML

7. Budynki i lokale- lista budynków i lokali pozyskanych z pliku GML

Obsługa konta:

1. Konta dodatkowe

2. Płatności