Zakładka "Poczta" umożliwia generowanie korespondencji seryjnej do osób z bazy danych pozyskanej z pliku GML.
Pierwszą czynnością jest zbudowanie listy adresowej. Lista składa się z osób (właściciele, władający) z działek głównych oraz działek sąsiednich. Lista adresowa może zawierać dowolną liczbę działek głównych i działek sąsiednich. Działki sąsiednie przyporządkowywane są do działki głównej na etapie dodawania osób do listy adresowej.
Lista adresowa jest w pełni edytowalna, po wprowadzeniu osób można wykonać edycję, jeśli dane wymagają poprawienia/uzupełnienia.
Po sporządzeniu listy adresowej możemy wygenerować pisma, wykonać adresowanie kopert, przygotować zwrotki oraz wydrukować raporty.
Pisma tworzone są na bazie szablonów które należy wcześniej przygotować. W program jest możliwość generowania pism z różnych szablonów, w zależności od tego czy pismo adresowane jest do właściciela działki głównej czy sąsiedniej.
Utworzona lista adresowa może być zapisana do pliku na dysku i wczytana ponownie do programu.
Dodawanie osób do listy adresowej
Dodawanie osób rozpoczynamy od określenia czy dodajemy działkę główną czy działkę sąsiednią. Osoby dodawane są po podaniu numeru działki i naciśnięciu klawisza Enter. Osoby można też dodać "hurtowo" z zaznaczonych wcześniej działek (lista działek - zakładka "Mapa, dane").
Listę adresową możemy uzupełnić korzystając z opcji dostępnych w menu:
Korespondencja seryjna
Pierwszym krokiem jest stworzenie szablonu pisma (opcja "Edytuj szablon")
Po dodaniu nowego szablonu należy przejść do edycji treści i zredagować pismo. Wszędzie tam, gdzie w treści powinna znaleźć się zawartość z bazy danych, należy użyć opcji z menu "Wstaw":
Mając gotowy szablon pisma możemy wygenerować korespondencję seryjną wybierając jedną z opcji:
Po wskazaniu szablonu jaki ma być użyty następuje tworzenie pism do osób z listy adresowej. Pisma można przeglądać przemieszczając się kursorem po liście adresowej. Utworzone pisma mogą być edytowane - wprowadzone zmiany są automatycznie zapisywane (ponowne wygenerowanie pism spowoduje usunięcie ew. zmian wprowadzonych ręcznie).
Pisma mogą być wyeksportowane do formatów RTF, PDF.
Koperty i zwrotki
Koperty i zwrotki generowane są na podstawie szablonu który można zdefiniować w oknie dostępnym pod ikonką "Ustawienia"
Raporty
Lista adresowa może być też wykorzystana do tworzenia raportów. Przykładowe raporty dostępne po uruchomieniu programu:
Użytkownik ma możliwość tworzenia własnych szablonów raportów (opcja "Edycja szablonów")