Zakładka "Poczta" umożliwia generowanie korespondencji seryjnej do osób z bazy danych pozyskanej z pliku GML.

Pierwszą czynnością jest zbudowanie listy adresowej. Lista składa się z osób (właściciele, władający) z działek głównych oraz działek sąsiednich. Lista adresowa może zawierać dowolną liczbę działek głównych i działek sąsiednich. Działki sąsiednie przyporządkowywane są do działki głównej na etapie dodawania osób do listy adresowej.

Lista adresowa jest w pełni edytowalna, po wprowadzeniu osób można wykonać edycję, jeśli dane wymagają poprawienia/uzupełnienia.

Po sporządzeniu listy adresowej możemy wygenerować pisma, wykonać adresowanie kopert, przygotować zwrotki oraz wydrukować raporty.

Pisma tworzone są na bazie szablonów które należy wcześniej przygotować. W program jest możliwość generowania pism z różnych szablonów, w zależności od tego czy pismo adresowane jest do właściciela działki głównej czy sąsiedniej.

Utworzona lista adresowa może być zapisana do pliku na dysku i wczytana ponownie do programu.

Dodawanie osób do listy adresowej

Dodawanie osób rozpoczynamy od określenia czy dodajemy działkę główną czy działkę sąsiednią. Osoby dodawane są po podaniu numeru działki i naciśnięciu klawisza Enter. Osoby można też dodać "hurtowo" z zaznaczonych wcześniej działek (lista działek - zakładka "Mapa, dane").

Listę adresową możemy uzupełnić korzystając z opcji dostępnych w menu:

Korespondencja seryjna

Pierwszym krokiem jest stworzenie szablonu pisma (opcja "Edytuj szablon")

Po dodaniu nowego szablonu należy przejść do edycji treści i zredagować pismo. Wszędzie tam, gdzie w treści powinna znaleźć się zawartość z bazy danych, należy użyć opcji z menu "Wstaw":

Mając gotowy szablon pisma możemy wygenerować korespondencję seryjną wybierając jedną z opcji:

Po wskazaniu szablonu jaki ma być użyty następuje tworzenie pism do osób z listy adresowej. Pisma można przeglądać przemieszczając się kursorem po liście adresowej. Utworzone pisma mogą być edytowane - wprowadzone zmiany są automatycznie zapisywane (ponowne wygenerowanie pism spowoduje usunięcie ew. zmian wprowadzonych ręcznie).

Pisma mogą być wyeksportowane do formatów RTF, PDF.

Koperty i zwrotki

Koperty i zwrotki generowane są na podstawie szablonu który można zdefiniować w oknie dostępnym pod ikonką "Ustawienia"

Raporty

Lista adresowa może być też wykorzystana do tworzenia raportów. Przykładowe raporty dostępne po uruchomieniu programu:

Użytkownik ma możliwość tworzenia własnych szablonów raportów (opcja "Edycja szablonów")